sobota, 15 listopada 2008

O gawędach z innej strony

W świecie biznesu powraca się do gawędy... Firmy i instytucje, trenerzy i teoretycy biznesu zauważają jak wielką rolę w przywództwie pełni gawęda - opowieść niosąca treść i wartości, porywająca i zachęcająca do działania.

Zobaczcie sami: http://ludzielubiapracowac.blogspot.com/2008/08/opowiesci-ktore-zmieniaja-swiat-i.html

A w harcerstwie?

Gawędy zanikają, robi się ich coraz mniej i coraz mniej jest prawdziwych gawędziarzy. Czy nie zaprzepaszczamy tego co stanowi nasz wyróżnik - prawdziwą przewagę?

Pomysły praktyczne? Studium mówienia gawęd. Może nawet przez internet (Youtube i zadany temat)

Jeszcze jedno: pożyteczny cytat:

aby jakakolwiek idea lub informacja przebiła się do świadomości ludzi (i została tam na dłuższy czas), musi być: prosta (simple), niespodziewana (unexpected), konkretna (concrete), wiarygodna (credibility), odwołująca się do emocji (emotion) oraz wykorzystująca opowieści (stories)
Dan & Chip Heath "Made To Stick"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz