- 37% używa komputera do gier a 19% do komunikowania się przez internet. To razem 56%. Te aktywności jesteśmy spokojnie w stanie zastąpić normalnymi harcerskimi zajęciami. Bo czyż "dwie flagi" nie są lepsze niż "Halo 3", a plotki z przyjaciółĸami z zastępu, lepsze niż czat na onecie? Prawidziwe emocje, prawdziwe doznania wszystkich zmysłów - tego komputer jeszcze nie potrafi.
- 21% najchętniej gra w gry przygodowe, a 11% w gry strzeleckie. Do tego dochodza gry logiczne i strategiczne i mamy już ponad 45% dzieci. Nim wszystkim możemy zaproponować działania, które pozwolą sprawdzić się w realnych przygodach, zagadkach wymagających logiki i wielkich bitwach.
- W grach najbardziej ceni się: grafikę i muzykę, możliwość wpływania na losy bohaterów i realizacji marzeń, a także humor. To wszystko a nawet więcej może dać harcerstwo, tylko jakoś nie może tego wypromować.
środa, 3 października 2007
Komputery to zagrożenie?
Krótki komentarz do strony z ankietą z klas 4-6. Autorka badała preferencje dzieci z klas 4-6 w zakresie działań na komputerze. I tak:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz